Норми появи голосних та приголосних звуків у дітей
22.04.2020
Терміни появи у дітей голосних і приголосних звуків
індивідуальні та залежать від умов розвитку мовлення, а також від
індивідуальних особливостей розвитку дитини. Однак можна орієнтуватись на загальноприйняті
норми. Вік дитини - 1-2 роки Голосні звуки - [а], [о], [е]. Приголосні звуки - [п], [б], [м]. Вік дитини - 2-3 роки Голосні звуки - [і], [и], [у]. Приголосні звуки - [ф], [в], [т], [д], [н], [т'], [д'],
[н'], [г], [к], [ґ],[х], [й]. Вік дитини - 3-5 років Приголосні звуки - [с], [з], [ц], [дз], [с'], [з'], [ц'],
[дз'], [ш], [ж], [ч], [дж], звукосполучення [шч]. Вік дитини - 5-6 років Приголосні звуки - [л], [л'], [р], [р']. У три роки у дитини зникає
загальна пом'якшеність мовлення. У чотири роки дитина здатна підтримати розмову, висловити думку простими поширеними
реченнями, а також складними реченнями. У п'ять років дитина вже здатна виділити у слові перший і останній звуки, підібрати
слова з потрібним звуком, інтонаційно виділити вказаний звук у слові. У шість років дитина повинна правильно та чітко промовляти усі звуки рідної мови. Діти
цього віку здатні визначити кількість звуків у слові, їх порядок, місце звука у
слові, поділити слово на склади, виділити наголошений склад, користуватися
схемою звукового налізу слів тощо. Порівнюючи показники
мовленнєвого розвитку дитини з загальноприйнятими нормами, пам'ятайте, що
терміни появи звуків залежать від індивідуальних особливостей розвитку дитини
та умов розвитку мовлення.
Якщо у вас виникають сумніви щодо будь-якого аспекту мовлення дитини
(звуковимови, зв'язного мовлення тощо), зверніться за консультацією до
логопеда.