Вивчаємо новий БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (затв.12.01.2021 року)

БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (Державний стандарт дошкільної освіти) в Україні затверджено 12 січня 2021 року. Відповідний наказ розміщено на сайті МОНУ. Нова редакція БКДО дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладами дошкільної освіти та загальної середньої освіти. «Дошкільна освіта є невід'ємним складником та першим рівнем у системі освіти - стартовою платформою особистісного розвитку дитини. Затверджений стандарт забезпечить підвищення якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку», - зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. 

Вимоги до обов'язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами: 

 1. Особистість дитини 

2. Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі 

 3. Дитина в природному довкіллі 

 4. Гра дитини 

 5. Дитина в соціумі 

 6. Мовлення дитини 

 7. Дитина у світі мистецтва. 

Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі. Державний стандарт дошкільної освіти це взаємозв'язок між цінностями дошкільної освіти, напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат - компетентність дитини старшого дошкільного віку, а також умови, за яких ці компетентності можуть бути досягнуті. Оновлений документ заснований на компетентнісному підході, як і Державний стандарт початкової освіти. Ключові компетентності Базового компонента дошкільної освіти продовжуються в Держстандарті початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями, а «Дитина у світі мистецтва» - мистецькою та технологічною. Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, критично мислити, ухвалювати рішення, розв'язувати проблеми та співпрацювати в колективі. Громадське обговорення проєкту Базового компонента дошкільної освіти відбувалося з 10 до 26 листопада 2020 року. За цей період надійшло 27 звернень із пропозиціями щодо змісту проєкту, з урахуванням яких було внесено зміни до структури Стандарту, доопрацьовано зміст освітніх напрямів, удосконалено вступну частину та умови реалізації Стандарту. Колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти 21 грудня 2020 року. 

Базовий компонент дошкільної освіти - це ще один крок для забезпечення рівного доступу до якісного дошкілля в Україні.

БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ читати тут:

© 2020 ЗДО № 2 "Веснянка". м. Чернігів
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати